הניסוי שתוכנן בחץ 3, נעצר: "בטיחות מעל לכל"

    קובי פינקלר No Comments on הניסוי שתוכנן בחץ 3, נעצר: "בטיחות מעל לכל"

    לאחר ההכנות הרבות, הניסוי במערכת חץ 3 נעצר | הסיבה: המטרה לא היתה בטוחה מספיק | כעת מתבצעות בדיקות מעמיקות והניסוי עתיד לצאת לפועל שוב

    חץ 3 | אילוסטרציה צילום: מערכת הביטחון
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסגרת תכנית הניסויים במערכות ההגנה הרב-שכבתית, תוכנן הבוקר (שני) ביצוע ניסוי יירוט במערכת 'חץ 3', המיועדת ליירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה והמהווה שכבת הגנה עליונה למדינת ישראל.

    הניסוי נעצר בשלב מוקדם, לאחר שהמטרה ששוגרה לא עמדה בתנאי הבטיחות של הניסוי, שנקבעו מראש. לפיכך מהנדסי הניסוי הכריזו עליו כעל 'NO TEST'. הנתונים נאספים בשעות אלה ומנותחים בידי מהנדסי הניסוי.

    המערכת מפותחת במשותף ע"י ישראל וארה"ב, בניהול מנהלת 'חומה' במפא"ת ומנהלת ההגנה מפני טילים במשרד ההגנה האמריקני (MDA). הקבלן הראשי לפיתוח המערכת הינה התעשייה האווירית, מפעל מל"מ, בשיתוף עם חברת בואינג האמריקנית, אלתא, אלביט מערכות, תעש מערכות ורפאל.

    משה פתאל, ראש מנהלת חומה: "כפי שהבנתם מתדרוך הכתבים שעשינו לפני כשבוע תכננו לבצע ניסוי במערכת חץ 3 כחלק מניסויים הגנתיים. הניסוי הזה אמור לדמות יירוט טילים בליסטיים מחוץ לאטמוספירה. מכיוון שאצלנו בטיחות מעל לכל, הניסוי נעצר בשלב מוקדם מאחר והמטרה ששוגרה לא עמדה בתנאי הניסוי כפי שהוגדר מראש. לכן מהנדסי הניסוי הכריזו על הניסוי כנואו טסט. בשעה זו המהנדסים יושבים ודנים מדוע התרחשו התקלות הללו".

    סמנכ"ל תעשיה אווירית, בועז לוי: "מדובר בנוהל רגיל בתהליכי הניסוי. אנחנו עושים את כל הפעילות לבדוק. במקרה הזה, זה לא התנהל כסדרו ולכן מערכת הנשק לא באה לידי פעילות ואנחנו הפסקנו את הניסוי שהוגדר כנואו טסט. מבחינתנו הניסוי המערכת החץ לא היה. אנחנו נגלה מה קרה ונפעל בהתאם".

    לשאלה האם היתה תקלה במטרה? ענה פתאל "המטרה לא התנהגה כפי שמצופה ממנה. לא התנהגה במצב שמאפשר יירוט בטוח" עם זאת מדגיש פתאל "תהליך ההכנה מלמד אותנו המון הדברים שהתגלו לנו במשך החודשים שהתכוננו לאירוע" אמר והוסיף "התהליך היה בתיאום מלא מול האמריקאים".

    לוי מדגיש כי "מערכת חץ שלוש לא תופעלה כלל. ההתמקדות שלנו היא במטרה. נושא הבטיחות הוא מעל לכל".



    0 תגובות